Bir Yağmur Nasıl Acı Verir

“Bu yağmur ah, bu yağmur
Geceyi delik deşik ediyor.”

Thomas Durağı

Entelektüel yanı bir tarafa bırakılırsa küçürek hikayenin postmodern kalemi olarak gördüğüm dostum Thomas, bir şiirinde söylüyordu bu mısraları. Geceyi bir kurşun misali delik deşik eden yağmur insana ne yapar bir düşünün. Şiiri okurken daha ilk mısralar beni yıllar önce okuduğum ve çok sevdiğim bir Necati Tosuner hikayesine götürdü. “Acı Yağmur” adını taşıyan bu hikayenin kahramanı aynen Thomas’ta olduğu gibi her zamankinden farklı algılar yağmuru. Ne berekettir onun için yağmur ne de hüzün. Hüznün ötesinde acının ta kendisi olmuştur artık. Kahramanın üzerinde durmadığı veya her fırsatta söylenmemiş kabul ettiği onca şey vardır ki ancak hakikatle yüzleştiğinde farkına varır olan bitenin ve farkına vardığında da büyük bir acı hisseder, bu öyle bir acıdır ki yürekteki yangının yaşaran gözlerde ifade bulmuş halidir adeta. Hikayeyi okuyunca haklı serzenişlerden kaçayım derken kendisinin de en ücra yerine düştüğünün farkında olmayan bir insanla karşılaşıyorsunuz. Yokluğunda mumla arayacağımız sevdiklerimizin varlığında kıymetini bilmiyor yahut bilemiyor, onlara yeterli vakit ayıramıyor olmanın pişmanlığını yaşıyorsunuz hikayenin satır aralarında. Sevdiklerimizin kıymetini bilmek temennisiyle deyip sözü Tosuner’e bırakalım o vakit:

Bir zamandır ablam,

annemin kafayı üşüttüğünü söylüyordu.

Ben pek üzerinde durmadım.

Evet, ablam da haklı.

Yaşlı bir kadınla her gün

aynı evde olmak kolay değil.

Dün pazardı, şöyle bir uğradım onlara.

Biraz kaynattık işte eskilerden filan…

Artık kalktım gidiyorum,

elini öptüm annemin.

“Oğlum, bir daha gelişinde anneni de getir…” dedi.

İçimdeki yangın gözlerimi yaşarttı.

Ablamın yüzüne bakmadan

kaçarcasına çıktım evden.

Yağmura sığındım dışarıda.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s